Klantverhalen

 

'' Ze heeft er toe bijgedragen dat het werkgeluk van de gecoachte leerkrachten is toegenomen! ​''

''Ze ziet de kwaliteiten van de coachee en durft die centraal te zetten, dit gebruikt ze als vertrekpunt.''

''Opvallend hierbij is haar waardering voor de mensen voor de klas, waarbij zij in staat is om op een menselijke manier en zonder oordeel verslaglegging te doen en/of te begeleiden. ''

'' Ze heeft er toe bijgedragen dat het werkgeluk van de gecoachte leerkrachten is toegenomen! ​''

Mandy is een zeer prettige gesprekspartner die uitgaat van de kwaliteiten van de leerkracht en de relatie tussen leerkracht - kind/groep.  Ze denkt mee en geeft concrete suggesties over hoe hij/zij deze kwaliteiten verder kan uitbouwen. Deze suggesties dragen werkelijk bij aan het vergroten van pedagogische en didactische vaardigheden van de leerkracht. 

Mandy is altijd positief en open, hierdoor worden de gesprekken met haar altijd als prettig ervaren. Ze heeft er toe bijgedragen dat het werkgeluk van de gecoachte leerkrachten is toegenomen! ​

W. Vissenberg, Meerscholen-Directeur


''Ze ziet de kwaliteiten van de coachee en durft die centraal te zetten, dit gebruikt ze als vertrekpunt,'

 

Als werkgever heb ik Mandy leren kennen als een coach die betrokken is en op de juiste momenten de goede spiegels weet voor te houden.
Ze luistert goed naar de boodschap die ik als werkgever heb meegegeven, maar weet daarnaast ook goed te luisteren naar de wensen van de coachee. Dit weet ze samen te vervlechten en vanuit de verbinding met de coachee een doelgericht verbeterplan te maken.

​Ze ziet de kwaliteiten van de coachee en durft die centraal te zetten, dit gebruikt ze als vertrekpunt. Ze benoemt daarbij duidelijk waar ontwikkeling mogelijk is. Door elke ontwikkelstap die de coachee zet bewust te benoemen en aandacht te geven ontstaat er een vliegwiel van waaruit ik enorme ontwikkeling gezien heb. De integere houding van de coach is daarbij een ontzettend grote kwaliteit. Ze blijft transparant naar de werkgever, zonder afbreuk te doen aan geheimhouding en de relatie tussen coach en coachee. Mandy is een betrokken, krachtige coach met veel oog voor kwalitatief goed en sterk onderwijs.


M. Peeters, Schoolleider


''Opvallend hierbij is haar waardering voor de mensen voor de klas, waarbij zij in staat is om op een menselijke manier en zonder oordeel verslaglegging te doen en/of te begeleiden. ''

Wij hebben Mandy uitgenodigd om onderzoek te doen naar de dynamiek van twee van onze groepen. Wij werken met parallelgroepen en i.v.m. het verzoek van ouders tot overplaatsing van een leerling naar een andere groep hebben wij Mandy gevraagd om als onafhankelijk persoon te onderzoeken in hoeverre er daadwerkelijk verschillen bestaan in groepsdynamiek.
Deelvragen hierbij waren:
Hoe kenmerkt zich de dynamiek in de twee groepen? 
Welk effect heeft dit op de taakgerichtheid bij de kinderen?
Welke effect heeft de bestaande dynamiek op bepaalde individuele kinderen? (Indien zichtbaar) 
Zijn er op didactisch of pedagogisch gebied tips om de dynamiek en de taakgerichtheid op een positieve manier te kunnen beïnvloeden?


N.a.v. deze hulpvraag en een voorgesprek heeft Mandy observaties uitgevoerd in beide groepen. Hiervan heeft zij vervolgens een gedegen verlag geschreven waarin ze antwoord geeft op bovenstaande vragen. In de manier waarop dit verslag is geschreven laat Mandy zien te beschikken over een groot vermogen tot nauwkeurige observatie. Ze weet deze observaties vervolgens om te zetten in mooie analyses en bruikbare tips op zowel pedagogisch als didactisch gebied. Opvallend hierbij is haar waardering voor de mensen voor de klas, waarbij zij in staat is om op een menselijke manier en zonder oordeel verslaglegging te doen en/of te begeleiden. Het is duidelijk dat Mandy beschikt over een grote dosis onderwijservaring. Wij zouden graag weer gebruik maken van de expertise van Mandy indien wij een hulpvraag hebben op het gebied van pedagogiek/didactiek en coaching. 

L. Steens, Adjunct-Directeur